
Trasa Desowa-Funan
Re: Trasa Desowa-Funan
Ok, to jeszcze spytam - a nie planujemy poprowadzić trasy krótszym wariantem? Wymagałby on tylko jednego dużego mostu - nad cieśniną - podczas gdy w wariancie naokoło trzebaby stawiać jeden za drugim mosty przez kolejne rzeki. Od tego wariantu możnaby potem poprowadzić drogi do poszczególnych miast na wybrzeżu:
Jak dobrze liczę, wariant naokoło wymaga postawienia dziesięciu mostów, podczas gdy ten trzech, włącznie z mostem nad cieśniną.

-
- Posty: 70
- Rejestracja: 01 sie 2023, 11:53
- Kontakt:
-
PRZEDSTAWICIEL
Re: Trasa Desowa-Funan
Taki wariant będzie realizowany oddzielnie, równolegle do prac nad szlakiem Desowa-Funan. Proszę poczytać wiadomości wyżej. Tam o tym rozmawialiśmy. Niestety w tym wariancie całkowicie z projektu wykluczona zostaje Nowa Orda. Aby miało to sens, musielibyśmy wydłużyć linię aż do Nandy, co na oko długością nie będzie się różniło od pierwotnej wersji.
Warto jeszcze przy tym zaznaczyć, że raczej na pewno powstaną jeszcze jakieś morskie szlaki handlowe.
Warto jeszcze przy tym zaznaczyć, że raczej na pewno powstaną jeszcze jakieś morskie szlaki handlowe.
JKM Dagobert III
Król Związku Winkulijskiego
Król Związku Winkulijskiego
- Ronon Dex • Stempel
- Posty: 1178
- Rejestracja: 05 lip 2023, 06:35
- Kontakt:
-
OBYWATEL
RÓD
ODZNACZENIA NANDYJSKIE
Re: Trasa Desowa-Funan
Dzięki, dzisiaj jestem na zawodach strzeleckich, po weekendzie uzupełnienię mapę.Artur Kardacz pisze: ↑13 kwie 2024, 14:09 Mamy. Podsyłam mapę podstawową Nan Di i Nowej Ordy z uwzględnieniem winkulijskich miast.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 01 sie 2023, 11:53
- Kontakt:
-
PRZEDSTAWICIEL
Re: Trasa Desowa-Funan
Bardzo by się przydała dokładniejsza mapa Drehiny. Podobno są tam mniejsze miejscowości, ale nie zostały naniesione na mape. Stąd można odnieść wrażenie, że obszar ten jest wielką pustką i ciężko będzie z utrzymywaniem szlaku na tym terenie. Między Wastokodarem a Nanda może być nawet 1 680 km, z malutkim Machnieckiem po drodze. Utrzymanie szlaku na tak dużym obszarze wymaga posterunków technicznych. Najlepiej, jakby znajdowały się one w małych miejscowościach niż w szczerym polu. Gdybyśmy mieli takie dane, to moglibyśmy tak podprowadzić szlak, aby zgadzał się z tym założeniem.
JKM Dagobert III
Król Związku Winkulijskiego
Król Związku Winkulijskiego
- Ronon Dex • Stempel
- Posty: 1178
- Rejestracja: 05 lip 2023, 06:35
- Kontakt:
-
OBYWATEL
RÓD
ODZNACZENIA NANDYJSKIE
Re: Trasa Desowa-Funan
Tutaj sam niewiele poradzę, bo ten obszar to domena Piotra i nie będę mu się mieszał. Jak dostanę w tej sprawie wytyczne to naniosę, ale to on musi ustalić co i gdzie.Artur Kardacz pisze: ↑13 kwie 2024, 19:44 Bardzo by się przydała dokładniejsza mapa Drehiny. Podobno są tam mniejsze miejscowości, ale nie zostały naniesione na mape. Stąd można odnieść wrażenie, że obszar ten jest wielką pustką i ciężko będzie z utrzymywaniem szlaku na tym terenie.
Jeżeli chodzi o pierwotne Nan Di to wszystkie miasta (i większość innych ustaleń) są w zasadzie moim dziełem (z czasów Protektoratu) - poza dwoma miastami zachowanymi w oryginale po czasach "wczesnobrodryjskich" oraz dwoma lub trzema, gdzie wykorzystałem tylko lokalizację dawnym, pomniejszych miast brodryjskich (ale nazwy miast są już nandyjskie).
Natomiast teren przyłączony do Nan Di z dawnej strefy okupacyjnej (jak i sama ta strefa) to wyłączne ustalenia Piotra (no w sumie poza kwestię ukształtowania terenu, bo mapa fizyczna ostatniej Brodrii to już moje dzieło - wcześniejsze Brodrie w zasadzie nie miały takiej mapy - były tylko polityczne z paroma rzekami i szkieletowymi informacjami o górach, bez żadnych szczegółów) i tego się będziemy trzymać. To on osobiście zarządza tym terenem.
Bez przesady... licząc liniami prostymi to około lub nieco ponad 500 km, zerknij na skalę mapy - w linii powietrznej to 380 km.Artur Kardacz pisze: ↑13 kwie 2024, 19:44 Między Wastokodarem a Nanda może być nawet 1 680 km, z malutkim Machnieckiem po drodze.
Zawsze można postąpić odwrotnie... jak w czasach "pionierskich". Zauważ, że w USA sporo miast w centrum kraju powstało dlatego, że budowano linie kolejowe. To przebieg tych linii spowodował powstanie tych miasteczek (z których niektóre z czasem podupadły, a niektóre się rozwinęły), a nie ich obecność powodowała przebieg trasy.Artur Kardacz pisze: ↑13 kwie 2024, 19:44 Utrzymanie szlaku na tak dużym obszarze wymaga posterunków technicznych. Najlepiej, jakby znajdowały się one w małych miejscowościach niż w szczerym polu. Gdybyśmy mieli takie dane, to moglibyśmy tak podprowadzić szlak, aby zgadzał się z tym założeniem.
Przykładem niech będzie stolica stanu Wyoming czyli Cheyenne - miasto powstało tylko i wyłącznie dlatego, że to miejsce wybrano do zbudowania przeprawy przez południowy dopływ rzeki Platte. Wcześniej nic tam nie było...
Możemy postąpić podobnie... budujemy drogę i linie kolejową, a miejscowości powstaną w trakcie prac i na skutek tych prac.
- Ronon Dex • Stempel
- Posty: 1178
- Rejestracja: 05 lip 2023, 06:35
- Kontakt:
-
OBYWATEL
RÓD
ODZNACZENIA NANDYJSKIE
Re: Trasa Desowa-Funan
Ale kolei nie trzeba od nowa wymyślać, przynajmniej na terenach Nan Di (nie liczę nowego terenu na zachodnim wybrzeżu Morza Ciasnego) i Nowej Ordy, bo przecież są tam linie kolejowe powstałe jeszcze w czasach brodryjskich i gdy Nan Di było Protektoratem (terytorium zależnym Brodrii), a Nowa Orda regionem Brodrii.Vilarte pisze: ↑13 kwie 2024, 14:42 Ok, to jeszcze spytam - a nie planujemy poprowadzić trasy krótszym wariantem? Wymagałby on tylko jednego dużego mostu - nad cieśniną - podczas gdy w wariancie naokoło trzebaby stawiać jeden za drugim mosty przez kolejne rzeki. Od tego wariantu możnaby potem poprowadzić drogi do poszczególnych miast na wybrzeżu:

Link do kustosza
Co prawda granice na tej mapie są nieaktualne, brakuje niektórych miejscowości oraz ukształtowanie terenu Winkulii jest nieaktualne, bo robione zanim dostałem od Was dane - ale to można poprawić, bez większego problemu, bo mam oryginał w warstwach.
Nie lepiej bazować na rzeczach już istniejących? Zachowamy przynajmniej spójność narracji z dawnymi czasami brodryjskimi. No i nie trzeba budować mostów, bo tam gdzie są linie kolejowe to te mosty już są - a do tego robienie trasy omijającej miasta jest trochę bezsensowne ekonomicznie.
Co sądzicie by pracować na tej dawnej mapie kolei brodryjskich? Poprawię oczywiście granice, brakujące miejscowości, ukształtowanie terenu Winkulii oraz opisy... i mamy w zasadzie gotową mapę do dalszych prac nad kolejami. Taki układ (bez kolorów i nadmiaru informacji) czyni taką mapę czytelniejszą.
W zasadzie można się pokusić też o zwiększenie tej mamy o resztę terenu Winkulii... to niby więcej roboty, ale dałoby się to ogarnąć w drugim etapie (na pierwszym poprawiłbym to jest). Mogło to by też być podstawą do zrobienia z czasem mapy drogowej... takiej z "prawdziwego zdarzenia", z numeracją dróg i różnymi informacjami na ich temat.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 01 sie 2023, 11:53
- Kontakt:
-
PRZEDSTAWICIEL
Re: Trasa Desowa-Funan
Zdecydowanie popieram. Przesyłam link do najnowszej mapy Winkulii. Porozmawiam również z odpowiednią osobą, aby opracować mapkę kolejową Winkulii. Myślę, że takie dane również się przydadzą.
http://forum.winkulia.eu/showthread.php ... 1#pid30791
JKM Dagobert III
Król Związku Winkulijskiego
Król Związku Winkulijskiego
- Piotr Romanow • Stempel
- Posty: 789
- Rejestracja: 04 lip 2023, 21:06
- Kontakt:
-
OBYWATEL
RÓD
ODZNACZENIA NANDYJSKIE
Re: Trasa Desowa-Funan
Ze swojej strony oddam odpowiedzialność za ten projekt Szanownemu Dexowi. Moja aktywność jest dość "wybiórcza" dlatego ciężko będzie mi się zabrać za cokolwiek w tym momencie. Za dużo realowych przedsięwzięć nakłada mi się jedno na drugie.
Jego Najjaśniejsza Imperatorska Mość, Imperator Nan Di, Imperator Brodrii, Pan rzeczy widzialnych i niewidzialnych, Książe Aquelii, Pierwszy Margrabia Ocidene Marte
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 01 sie 2023, 11:53
- Kontakt:
-
PRZEDSTAWICIEL
Re: Trasa Desowa-Funan
http://forum.winkulia.eu/showthread.php?tid=5651
Czekam na raport o infrastrukturze kolejowej w Winkulii. Post może wydawać się straszy ale rozmawiałem ostatnio z Mateuszem i powinien niedługo zająć się tą sprawą. Gdy uzyskam odpowiednie dane, to bardzo bym prosił Ekscelencję Dexa @Ronon Dex o naniesienie je na mapę. W miarę możliwości oczywiście. Amatorski ze mnie kartograf a lepiej zrobić to porządnie.
Czekam na raport o infrastrukturze kolejowej w Winkulii. Post może wydawać się straszy ale rozmawiałem ostatnio z Mateuszem i powinien niedługo zająć się tą sprawą. Gdy uzyskam odpowiednie dane, to bardzo bym prosił Ekscelencję Dexa @Ronon Dex o naniesienie je na mapę. W miarę możliwości oczywiście. Amatorski ze mnie kartograf a lepiej zrobić to porządnie.
JKM Dagobert III
Król Związku Winkulijskiego
Król Związku Winkulijskiego
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 01 sie 2023, 11:53
- Kontakt:
-
PRZEDSTAWICIEL
Re: Trasa Desowa-Funan
Temat trochę ucichł lecz po naszej stronie nadal jest wola na zrealizowanie tego projektu. Czy po stronie Nan Di również?
JKM Dagobert III
Król Związku Winkulijskiego
Król Związku Winkulijskiego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości