






Jest to myśliwiec wielozadaniowy IV generacji (realny JAS-39 Grippen, choć niektórzy nazywają go tzw. 4,5 ze względu na wersję E). Pierwotnie przedstawiony na Międzynarodowych Targach Broni na początku bieżącego roku jako pierwszy myśliwiec eksportowy Królestwa Voxlandu. Obecnie najnowszy myśliwiec na wyposażeniu Związku Winkulijskiego (pierwsze dostawy zamówionych do szkolenia maszyn się zaczynają).
Może startować z krótkich pasów startowych, a przygotowanie go do lotu zajmuje mniej niż 30 minut oraz wymaga jak najmniejszego personelu obsługi naziemnej. Dzięki temu posiada możliwość operowania z drogowych odcinków lotniskowych czy uszkodzonych nawierzchni.
Więcej można o samej konstrukcji przeczytać tutaj.




Myśliwiec IV generacji (realny Mirage F1) o napędzie jednosilnikowym. Szybki, zwrotny, ale... przy nowszych konstrukcjach wypada średnio. Myśl konstrukcyjna lat 60 XX wieku. Produkt skierowany do państw, które nie posiadają najnowszych technologii lub dużych budżetów.







GFB Harpyie czy też w mowie wspólnej "Harpia". Myśliwiec mogący śmiało konkurować z MK-11 i podobnie jak on klasyfikowany przez wielu jako samolot 4.5 generacji ze względu na zastosowane w nim rozwiązania. Jest on prawdziwie wielozadaniowy w przeciwieństwie do większości samolotów posługujących się takim określeniem. Przystosowany do pełnienia zarówno roli myśliwca, bombowca jak i bombowca strategicznego. Projektanci już wstępnie dołożyli mu możliwość przenoszenia głowic atomowych (co prawda nie sądzę by taka broń była w planach Bolivarii, ale warto o tym wspomnieć choćby i dla innych zainteresowanych).
Spośród tej trójki najdroższy, ale i najlepszy myśliwiec. Nie posiada on jednak podobnych do MK-11 możliwości startu z krótkiego pasa startowego czy szybkiego przygotowania do lotu. Nadrabia to swoimi zdolnościami. Jest on większy i posiada możliwość przenoszenia większej ilości uzbrojenia.
Istnieje również możliwość zakupu wersji dwumiejscowej, której głównym zastosowaniem są misje rozpoznawcze czy ataku celów naziemnych.
Oprócz tych samolotów istnieje również możliwość zakupu SBL JK-20, który został zaprojektowany jako demonstrator technologii dla Związku Kolektywistycznych Republik Rad, ale jak na razie nie podjęto względem niego jakiejkolwiek decyzji -> https://forum.voxland.org.pl/viewtopic.php?p=7487#p7487
Obszerniejsza specyfikacja oczywiście pojawiłaby wraz z dalszymi decyzjami rządu Bolivarii.